خانه ی زینت الملک در شیراز
نوشته شده توسط : mali

خانه ی زینت الملک در شیراز

خانه ی زینت الملک در شیراز

یکی از ویژگی های جالب شهر شیراز این است که در هر خیابان و محله ای از آن می توانید جاذبه های گردشگری پیدا کنید. این شهر یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران است که در سراسر جهان و خود ایران طرفداران زیادی دارد. به همین علت است که سالانه میزبان گردشگران زیادی است و آوازه ی زیبایی هایش به گوش هر ایرانی رسیده است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر شیراز که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، خانه ی زینت الملک قوامی است که در محله ی لطفعلی خان شیراز واقع شده است. این خانه در باغ نارنجستان قوام شیراز قرار دارد و در گذشته محل زندگی زنی به نام زینت الملک بوده است. گفته می شود که زینت الملک بسیار نیکوکار و خیر بوده و در منزلش مراسمات مختلف خیریه برپا می کرده است. او از خاندان قوام است که برای مدتی طولانی از حاکمان فارس بوده اند.

جهت رزرو تور شیراز به سایت رویای جهانگردی چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

خانه ی زینت الملک در شیراز

قدمت خانه ی زینت الملک به سال 1290 تا 1302 هجری قمری می رسد و به دستور علی محمد خان قوام الملک دوم ساخته شده است. در طراحی این خانه تزئینات زیاد و زیبایی صورت گرفته است. کاشی کاری های هفت رنگ با طرح های زیبا، گچ بری ها، نقاشی های سنتی و آینه کاری های بسیار چشم نواز در جای جای این خانه به چشم می خورند و بر زیبایی و ارزش آن افزوده اند.

امروزه این خانه به دلیل ارزش های بصری و تاریخی خود به موزه تبدیل شده است. در واقع خانه ی زینت الملک در سال 1382 شمسی به موزه ی گنجینه ی فارس تبدیل شده و زیرزمین آن نیز محلی برای نمایش آثار هنرمندان شیرازی است. امروزه در موزه ی گنجینه، ماکت ها و مجسمه هایی مومی از بزرگان و افراد تاریخ ساز استان فارس وکشور ایران قرار دارد. علاوه بر این در ابتدای موزه نیز شاهد مجسمه ی زینت الملک خواهیم بود تور شیراز که خوش آمد گوی مهمانان خود است.

خانه ی زینت الملک در شیراز

این موزه به نام های موزه ی مشاهیر، موزه ی مفاخر و موزه ی گنجینه شناخته می شود و اگر برای بازدید به آن سر بزنید با مجسمه هایی از پادشاهان دوره ی هخامنشی، پادشاهان ساسانی، کریم خان زند، سعدی، شهید عباس دوران، آتوسا دختر کوروش، شعرا و دانشمندان و فیلسوفان دوره های مختلف تاریخی روبه رو خواهید شد. یکی از نکات جالب توجه در رابطه با این موزه این است که در آن مجسمه ای از حافظ، وجود ندارد. با این که شیراز شهر این شاعر بزرگ بوده است و همگان شیراز را با او می شناسند. دلیل این موضوع نیز این است که عکس درستی از چهره ی حافظ در دسترس نیست. به همین علت در موزه ی مشاهیر شیراز تنها به مجسمه هایی از کتاب حافظ اکتفا شده است. گفتنی است که این موزه شبیه به موزه ی مادام تسو در لندن است که نمایش دهنده ی تمثال بزرگان و تاریخ سازان است.

در صورتی که قصد بازدید از این موزه و خانه ی زیبای زینت الملک تور شیراز تابستان 98 را دارید، قطعا از باغ نارنجستان قوام نیز بازدید کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

خانه ی زینت الملک در شیراز

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: خانه ی زینت الملک در شیراز,آفر تور شیراز,قیمت تور شیراز,نرخ تور شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: